sobota, 24 października 2015

JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W BLOGOWANIU ? - wywiad z dwoma doświadczonymi bloggerkami


W tym poście chciałabym wam przedstawić wywiad, który przeprowadziłam z autorkami dwóch popularnych blogów BLOG KINGI, BLOG NATALII. Dowiecie się między innymi- ich rad dla początkujących blogerów, ich sposoby na osiągniecie sukcesu w blogowaniu.


1. Co jest waszym zdaniem drogą do osiągnięcia sukcesu w blogowaniu ?


   By Kinga:     

       Według mnie, aby osiągnąć sukces trzeba włożyć w  blogowanie całe swoje serce oraz pasję. Poświęcić się temu kompletnie i stale doskonalić notki oraz zdjęcia.  Warto być konsekwentnym, nie zawodzić odwiedzających naszego bloga. Jeśli obiecamy post w sobotę, to niech on się pojawi. Głupie jest tłumaczenie 'Nie miałem czasu.' Nie można się poddawać. Nawet jeśli statystyki zawodzą, wydaje nam się, że nikt nie czyta naszych 'wypocin', albo pojawiają się hejterzy, musimy wytrwale dalej robić swoje. Kiedy czytelnicy zauważą, że zależy nam na tym, co robimy oraz, że sprawia nam to przyjemność z chęcią często będą do nas wracać.

By Natalia:

Każdy post powinien być przemyślany i napisany żeby się dobrze czytało i żeby to wszystko trzymało się kupy. Przede wszystkim trzeba też utrzymywać dobry kontakt z naszymi czytelnikami.


2. Jakie są wasze rady dla początkujących bloggerów?


By Kinga:

Ciągle się starajcie, nie ustępujcie w drodze, rozwijajcie się. Piszcie systematycznie, zrozumiale i poprawnie językowo. Starajcie się. aby zdjęcia były wyraźne. Zadbajcie o przejrzysty design. Bądźcie systematyczni i dokładni. Nie przejmujcie się opinią znajomych. Niech blog będzie da Was. Stwórzcie blog, który sami chętnie byście czytali i często przeglądali.

By Natalia:

 Żeby gdy dziewczyny i chłopacy zakładali blogi brali to na poważnie a nie żeby po tygodniu ich blog zniknął.



3. Co jest dla was najważniejsze w prowadzeniu bloga ?

By Kinga:

Najpiękniejsze w prowadzeniu bloga jest to, że mój tekst mogą przeczytać miliony osób w każdej części świata. Jestem szczęśliwa mogąc ich inspirować oraz motywować. To wspaniałe, że dzięki blogowaniu poznałam wielu wspaniałych ludzi, którzy wspierają mnie w tym, co robię, na każdym kroku są ze mną, piszą, że podobała im się najnowsza notka. Niektórzy pomagają mi, a niektórym pomagam ja. Blogosfera to wspaniały, magiczny zakątek i bardzo się cieszę, że do niego dołączyłam!

By Natalia:

Dobry kontakt z czytelnikami.


4. Ile czasu zajmuje wam pisanie posta ?


By Kinga:

Piątek jest moim 'blogowym dniem'. Zawsze wtedy po szkole jem obiad, przebieram się, czeszę i przygotowuję na zdjęcia. Po powrocie z 'sesji' zasiadam do komputera, obrabiam fotki oraz zabieram się za pisanie. Zajmuje mi to strasznie dużo czasu! Często siedzę do 2.00 w nocy, by dopiąć wszystko na ostatni guzik i móc opublikować notkę w sobotę rano.

By Natalia:

Napisanie takiego pełnego posta czyli zdjęcia i notatka około godziny, a jeszcze liczmy się z tym, że zdjęcia się same nie zrobią, trzeba je przerobić i przemyśleć to co się napisze.


5. Jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga ?

By Kinga:

Tak na prawdę- blog to same korzyści! Przede wszystkim możemy rozwijać oraz doskonalić swoje pasje, zainteresowania. Blog pozwala nam bardziej otworzyć się na ludzi oraz nowe znajomości. Dzięki niemu stajemy się bardziej pewni siebie. Oprócz tego coraz więcej firm oferuje bardzo ciekawe współprace, więc łącząc pasję z czymś pożytecznym można w bardzo łatwy sposób wzbogacić się o wiele pięknych rzeczy.

By Natalia:

Rozwijamy się poznajemy nowych ludzi i nawet dochodzą nam hobby bo dzięki blogowaniu robinie zdjęć stało się moim hobby. Dlatego nie długo zakupie lustrzankę i kto wie może zobaczycie mnie nawet na YouTube




6. Blog na tumblrze ? Co o tym sądzicie ?

By Kinga:

Nie ma co się wypowiadać na temat, o którym nie ma się pojęcia, więc tym razem nie wypowiem się :).

By Natalia: 

...


7. Czy waszym zdaniem warto ukrywać bloga przed rodziną i znajomymi ?

By Kinga:

Cóż.. wydaje mi się, że i tak prędzej czy później wszyscy się o tym dowiedzą, tak jak w moim przypadku. Jednak, po co to ukrywać? Jeśli lubimy coś robić to inni powinni to zaakceptować i wspierać nas. Na pewno łatwiej jest prowadzić bloga, kiedy wiedzą o tym przynajmniej rodzice oraz najbliżsi przyjaciele, ponieważ mogą nam zrobić zdjęcia, czy doradzić w czymś. Dzięki temu unikniemy krępujących pytań:  'Co robisz dziś wieczorem?' 'Dlaczego nie masz czasu?'/ "Dlaczego wychodzisz z domu ubrana jak do kościoła?'

By Natalia:

Myślę że pół, na pół bo jeśli dowie się o tym nasza rodzina to raczej tylko nasi rodzice. Gdy im powiemy jest lepiej ponieważ jak piszemy posta i rodzic wchodzi do naszego pokoju nie musimy ukrywać co robimy na tym komputerze. Zawsze można też poprosić rodziców żeby zrobili nam zdjęcia które umieścimy w poście. Ja właśnie tak robię tata jest moim fotografem :)
A jeśli chodzi o znajomych to najlepszej koleżance wypada powiedzieć ale już innym nie. Bynajmniej ja nie radzę bo różnie cie się tak ze cała szkoła będzie wiedzieć i z naszej pasji będą mieć polew.

Jeśli dotarłeś już tutaj, bardzo Ci dziękuję za przeczytanie posta :) Mam nadzieję, że wywiad przeze mnie przeprowadzony bardzo wam się spodobał i miło będzie, jeśli napiszecie w komentarzach czy chcecie więcej postów tego typu ;) 

JEŚLI POST SIĘ SPODOBAŁ, NIE ZAPOMNIJ ZAOBSERWOWAĆ NASZYCH BLOGÓW ! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz