niedziela, 6 marca 2016

NIE ZNAM CIE, ALE WIEM O TOBIE WIELE


Te słowa ostatnio usłyszałam od kilku ludzi, których nawet nie kojarzyłam z widzenia. Postanowiłam się zastanowić nad tym, czy naprawdę można wiedzieć o kimś dużo, w ogóle go nie znając. Nie, ten post nie będzie o " internetowych przyjaźniach " czy coś w tym stylu. Postaram się tym postem wnieść coś do twojego życia.



Ludzie cały czas nas obserwują, próbują utrwalić sobie w głowie twoją osobę oraz określić charakter, sposób bycia i tym podobne. Tak powstają plotki. Nieznajomi często obserwują twoje zachowanie i wyciągają często mylne, nieprawdziwe wnioski. Kompletnie Cię nie znając rozsiewają fałszywe opinie po całej szkole, wprowadzając w to wszystko innych ludzi, którzy często też nie zostawiają tego tylko dla siebie. Ciągle szukają sensacji i tematów do rozmów.

Niedawno napisała do mnie nieznajoma. Nie kojarzyłam jej nazwiska, imienia ani wyglądu. Dowiedziałam się tylko, że chodzi do tej samej szkoły co ja, ale do trzeciej klasy. I wtedy spotkałam się z tym zdaniem pierwszy raz. Nieco się zdziwiłam, ale zapytałam się co tak naprawdę o mnie wie. Wcześniej słyszałam, że obce dziewczyny z trzecich klas mnie obgadywały, więc mniej więcej wiedziałam jaką ma o mnie opinię. No i wcale się nie myliłam. Gdy napisałam jej o tym, od razu powiedziała, że to prawda. Otóż koleżanki jej o mnie dużo mówiły ( obgadywały ) i napisała wszystko to, co o mnie wymyśliły. Na początku byłam w szoku, bo nigdy nie słyszałam tak absurdalnych rzeczy o mnie.Gdy mnie bliżej poznała zmieniła o mnie zdanie i przestała ufać fałszywym koleżankom. Można powiedziec, że się zaprzyjaźniłyśmy.

Pamiętaj, nigdy nie buduj opinii, na podstawie obserwaji lub opinii koleżanek. Każdy ma swoje zdanie, inne osoby wydają się być fajniejsze. Żeby upewnić się co do opinii, najlepiej sama poznaj tą osobę. Często jest zupełnie inna niż o niej mówią, a fałszywe plotki okażą się absurdalnymi wymysłami zazdrosnych osób.

A gdy sama jesteś ofiarą takich plotek? Przecież one dotykają praktycznie każdego z nas. Nie da się od nich uciec, ani im zapobiec. Kto jest ważny w twoim życiu? Zgadnę, że to rodzina, najbliższi przyjaciele i znajomi. Tylko ich opinia powinna się dla Ciebie liczyć. To są ludzie, którzy Cię znają niamal, że doskonale i od nich usłyszysz prawdziwą i szczerom opinię. Tylko ich rad się słuchaj, nikogo innego. Nie bierz sobie do serca zdań ludzi, którzy w ogóle Ciebie nie znają.



















Zuza
xxx

CO O TYM MYSLICIE ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz